Aktywny weekend w Dreźnie i Lipsku

Kategoria: Erasmus

W sobotę 5 marca praktykanci z Lipska z samego rana udali się na kolejną wycieczkę, tym razem do zabytkowego Drezna. Na dworcu przywitała nas Pani przewodnik, która powiedziała, że zapewniła nam słoneczny dzień w Dreźnie. Zwiedzanie zaczęliśmy od dworca głównego kierując się  ulicą Praską ku starówce, zatrzymując się po drodze przy tablicy upamiętniającej wielokrotne pobyty Fryderyka Chopina w Dreźnie. Z zaciekawieniem zwiedzaliśmy Zwinger, barokowy kompleks pałacyków Augusta Mocnego z mieszczącymi się tam Muzeami. Widzieliśmy  też Zamek – siedzibę saksońskich książąt i króli oraz pałacyk hrabiny Cosel, najbardziej znanej faworyty Augusta Mocnego, obecnie luksusowy hotel. Spacerowaliśmy obok Kościoła Dworskiego, największego kościoła katolickiego w centrum protestanckiego miasta.

Na Nowym Rynku podziwialiśmy kościół Marii Panny (Frauenkirche), symbol zniszczeń wojennych oraz pojednania. Było nam miło, gdy Pani przewodnik opowiedziała, że uczestnik wojny pochodzący z Gostynia niedaleko Leszna w Polsce ufundował rzeźbę w postaci płonącego znicza na jednej z wież tego kościoła, jako podziękowanie za ocalenie mu życia w czasie II wojny światowej przez Niemców. Dalej weszliśmy na tarasy nad Łabą mijając Uniwersytet Sztuk Pięknych. Późnym popołudniem pożegnaliśmy Drezno.

W wietrzne, niedzielne południe udaliśmy się pociągiem do Lipska w celu zwiedzenia najbardziej charakterystycznej budowli tego miasta - Pomnika Narodów (Völkerschlachtdenkmal)  historycznego miejsca upamiętniającego największą bitwę okresu napoleońskiego, która w 1813 roku miała miejsce w okolicach Lipska. Obiekt jest także najwyższą budowlą pomnikową Europy. W skład kompleksu wchodzą nie tylko sam pomnik, ale także muzeum "Forum 1813", zbiornik wodny oraz aleja lipowa okalająca cały obszar. Wysokość budowli stanowiła dla niektórych prawdziwe wyzwanie, gdyż postanowiliśmy wejść na szczyt pomnika. Widoki były niesamowite.

Pełni wrażeń wróciliśmy do Schkeuditz.

Statystyki

4918848

Twoje IP: 34.201.16.34
Data i godzina: 2024-03-28 09:11:11

Odwiedza nas 6 gości oraz 0 użytkowników.

Migawki z życia ZSZ 2015/2016

Spotkanie z uczniami Szkoły Podstawowej nr 4

W grudniu grupa młodzieży Zespołu Szkół Zawodowych w Rawiczu: Aleksandra Szałata, Julia Małecka, Natalia Kempa, Karolina Nawrot i Mikołaj Ratajczak pod opieką pani Sylwii Maciaszek-Basty uczestniczyła w spotkaniu z uczniami Szkoły Podstawowej nr 4 w Rawiczu. Młodzież przygotowała zajęcia dla klasy IIf w ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom”.