Trzeci tydzień praktyki zawodowej w Niemczech

Trzeci tydzień praktyki zawodowej zakończył się weekendem pełnym nowych odkryć i doznań. W sobotę 22 marca zwiedzaliśmy Drezno- stolicę Saksonii, nazywane Florencją nad Łabą. Do Starego Rynku, dawnego  miejsca targowego doszliśmy ulicą Zamkową, gdzie znajduje się tablica pamiątkowa Fryderyka Chopina, który wielokrotnie odwiedził Drezno.

Duże wrażenie zrobił na nas Zwinger, barokowy kompleks pałacyków Augusta Mocnego z mieszczącym się tam Muzeum Porcelany. Widzieliśmy  też Zamek – siedzibę saksońskich książąt i króli oraz pałacyk hrabiny Cosel, najbardziej znanej faworyty Augusta Mocnego, obecnie luksusowy hotel.

Oglądaliśmy Kościół Dworski – jedyny katolicki kościół w centrum protestanckiego miasta, w którym znajdują się grobowce katolickiej dynastii Wettinów, z sercem Augusta Mocnego.

Na Nowym Rynku podziwialiśmy kościół Maryi (Frauenkirche), barokową perłę wśród kościołów protestanckich, symbol zniszczeń wojennych oraz pojednania.

W niedzielę 23 marca uczestniczyliśmy w obchodach 329 rocznicy urodzin Jana Sebastiana Bacha. Z tej okazji w kościele ewangelickim św. Tomasza (Thomaskirche) odbyło się uroczyste nabożeństwo z udziałem słynnego chóru chłopięcego Thomanerchor. Podczas uroczystości wysłuchaliśmy pieśni chóralnych z XVII i XVIII wieku oraz kompozycji J.S.Bacha, który przez 27 lat był organistą w tym kościele i tu także spoczywa jego ciało. Dla wielu z nas było to zupełnie nowe doświadczenie i niezwykłe przeżycie duchowe.

Ostatnią atrakcją niedzielnego popołudnia było poznanie historycznego miejsca upamiętniającego największą bitwę okresu napoleońskiego, która w 1813 roku miała miejsce w okolicach Lipska. Pomnik Narodów (Völkerschlachtdenkmal) stanowi punkt rozpoznawczy miasta Lipska, jest także najwyższą budowlą pomnikową Europy. W skład kompleksu wchodzą nie tylko sam pomnik, ale także muzeum "Forum 1813", zbiornik wodny oraz aleja lipowa okalająca cały obszar.

Opracowała: Renata Uźniak

4941432

Twoje IP: 18.224.44.108
Data i godzina: 2024-04-24 05:02:01

Odwiedza nas 3 gości oraz 0 użytkowników.

Migawki z życia ZSZ 2015/2016

ZAPROSZENIE

W związku z zakończeniem realizacji pierwszego roku realizacji projektu Erasmus+Polska edukacja plus europejska praktyka – początkiem kariery zawodowej”, mamy zaszczyt zaprosić na konferencję,  która odbędzie się 31 maja 2016 r. w sali gimnastycznej Zespołu Szkół Zawodowych im. Stefana Bobrowskiego w Rawiczu o godz. 12. 30