Uczniowie ZSZ w Rawiczu w Instytucie Historii UAM. I edycja konkursu regionalnego dla nauczycieli „Wielkopolska poprzez wieki” rozstrzygnięta.
22 września już po raz piaty rozpoczęła się edycja wykładów i warsztatów z historii dla szkół ponadgimnazjalnych, pod hasłem „Powtórka przed …”. Zajęcia otwarte zostały zorganizowane przez Instytut Historii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu wraz z Poznańskim Oddziałem Polskiego Towarzystwa Historycznego, w murach Collegium Historicum. Wieloletnia tradycja współpracy środowiska akademickiego z nauczycielami i placówkami szkolnymi, ma też swoje owoce w Rawiczu, jako że Zespół Szkół Zawodowych już po raz drugi, bierze udział w organizowanych zajęciach otwartych.
Na tegoroczne spotkania z historią dla szkół ponadgimnazjalnych, wyjechała grupa 17 uczniów wraz z nauczycielem historii Jakubem Morysonem. Dla uczniów zaplanowano wygłoszenie 5 wykładów monograficznych i 21 warsztatów źródłowych. Uczniowie mogli również zwiedzać wystawę tematyczną przygotowaną przez Muzeum Archeologiczne w Poznaniu – „Szachy w średniowieczu, średniowiecze w szachach.” Tematem wiodącym tegorocznej edycji był: „Człowiek, cywilizacja, kultura na przestrzeni wieków.” Opiekunowie grup szkolnych wzięli udział w spotkaniu z władzami uczelni i Poznańskiego Towarzystwa Historycznego. W trakcie wykładów i warsztatów, uczniowie otrzymali publikacje historyczne.
W czasie oficjalnej inauguracji „Powtórki przed …”, rozstrzygnięto również konkurs regionalny dla nauczycieli historii „Wielkopolska poprzez wieki”. Konkurs ten został zorganizowany przez Polskie Towarzystwo Historyczne Oddział w Poznaniu oraz Instytut Historii UAM przy współpracy z Wielkopolskim Towarzystwem Kulturalnym i Redakcją „Przeglądu Wielkopolskiego”. Konkurs polegał m.in. na przygotowaniu przez nauczycieli prac popularno-naukowych na wskazany przez organizatorów temat wiodący. W I edycji konkursu jedyne wyróżnienie otrzymał nauczyciel historii ZSZ w Rawiczu Jakub Moryson, za prace „Książę Franciszek Ksawery Drucki-Lubecki (1860-1918).” Za otrzymane wyróżnienie, nauczyciel otrzymał nagrody książkowe jak i opublikowanie tekstu swojej pracy w kolejnym numerze „Przeglądu Wielkopolskiego” (nr 2, 2011).